3/26/2012

These are The First Chrome Hearts x COMME des GARÇONS T-Shirts

Dover Street Market GINZA opened in March 16th in Japan. Oh men ! I wanted to go, really truly wanted… I live in NAGOYA now, so if I go to Tokyo, the round trip cost of SHINKANSEN is like US$260… So miserably expensive !!! Yes, whatever Japanese craziest mode label COMME des GARÇONS released tons of brilliant collaboration items. For example with SUPREME ( OMG, so god damn cool !!! ), MASTER MIND JAPAN and Chrome Hearts !!! The Dover Street Market GINZA store is composed 7 floors. There is a Chrome Hearts section on the third floor. However, unfortunately I was really pissed off about Chrome Hearts collaboration T-Shirts, the design is so trashy… There is a logo and wired diagram print. I don’t think they deserve this store’s limited items. So today I’m gonna show you guys more cool my T-Shirts collection instead of that. They’re the first collaboration T-Shirts between Chrome Hearts and COMME des GARÇONS released 2 years ago.
Even Dover Street ver. Chrome Hearts T-Shirts are so un-cool, I want to check the store… Oh, I so much love GINZA. It happens so much fun things !!!

こんばんはyuheikです。
いやー4月に入ろうとしているのにメチャ寒いですねー。今朝なんて名古屋は2度とかでしたからね、フツーにニューヨークより寒いですね今の時点では。

さて、今日はちょっとネタが枯渇してきたので、ネタ切れの時に定番のクロムハーツを紹介します。3月16日にドーバーストリートマーケット銀座が開店したという事で、コムデギャルソンとクロムハーツの初のコラボTシャツを紹介します。紛らわしいですが、これらは2年ほど前に発売されたもので、ドーバーストリート銀座で販売されているコラボTとは別のものです。

まずは黒シャツ。スクリプトが前面にプリントされています。単なるロゴTではなく、なんとなくコムデっぽさがでているのではないかと。こちらは夏場とかにガンガン着ています。ちなみに型はコムデのベーシックのボックス型。

このようにクルーネックの部分の上からベチャっとペンキを垂らしたようなプリントになっています。

面白いのがタグにハンコが押してあります、恐らく検品担当印なのでしょうが、海外ではこんなんまずあり得ませんからね、非常に日本らしいなと。

次いで白シャツ。転写プリントの種類は確か3種類くらいあった気がしますね。最も派手な物を購入しました。良く見ると、このチェーンやペンダントは実物よりもあえて大きく拡大して、微修正されながらレイアウトが組まれています、ここが単に商品写真をまんまプリントしただけでは無い、コムデらしいデザインの妙なのですね。

このようにタグ付きです。つまり一度も着ておりません、コレクション用なので。しかしさすがに黄ばんできたな…。

しかしドーバーストリート銀座で販売しているクロムハーツとコムデギャルソンの新作の協業Tシャツですが、これがかなり惨いですね。まあひねりの無いロゴTという感じですか、あのグラフィックにアートを感じる人もいるのでしょうが、今日紹介した第一弾Tシャツのように、もう少しコムデらしい「ひねり」が欲しかった。

まあそのTシャツのデザインが気になる方はヤフオクなどで検索してみてください。

0 件のコメント:

コメントを投稿