3/04/2012

KOTOBUKIYA Fairlion Type-S Preview

I did make Type-G before, then I've started assembling and custom painting Type-S today. What does G and S mean ?! Well, actually no idea. "Fairlion" the fanciest robot in SUPER ROBOT WARS ORIGINAL GENERATIONS is a battle robot, but a twin robot. It means that once I finished one, then I have to finish another. I'm gonna post my assembling this plastic model kit next week.

こんばんはyuheikです。
だんだん暖かくなってきましたね。今日は雨でしたので、ちょうどヤフオクで落札したコトブキヤのフェアリオン タイプSのプラモが到着したので、これをひたすら塗ってました。

とりあえず作業台に前回組み終えたタイプGを置きつつ、パーツ塗り分けの参考にしつつ塗っていました。

この前ダンボール戦機のルシファーを塗った時に使用したタミヤのアクリルカラークロームシルバーと、ミスターホビーのGXメタルパープル、そしてこの前調達したミスターカラーのライトブルーを使用しています。

さすがに全く同じプラモをもう一回作るので、塗りはサクっと終わりましたね。

しかし、これ塗るのは簡単なんだけど、組むのが超大変なんだよな…。

0 件のコメント:

コメントを投稿