2/29/2012

Some The Other New Medicom Toys

Hi guys !! Japanese leading toy manufacturer "Medicom Toy" is not only famous for BE@RBRICK series, but also they have been releasing the coolest vinyl figurines on the earth. My favorite is Japanese cult fashion rebel "Roen" version Disney characters. Each vinyl collectible figurine is really fit my rooms interior. They look toys for kids, however I don't regard like that. Medicom released toys are some kind of pop art pieces. They are very fancy at the same time they're very modern and whatever cool !!!

こんばんはyuheikです。
下値制限が解除されたエルピーダ株、なんと今日は98%下落して5円とかになってましたね。もし100万円投じていたとしたら、2日で95万円消滅するわけですよね。日本を代表するメーカーだっただけに、今ごろ損失をおっかぶっている投資家は多いでしょうね。大企業でも一夜にしてフツーにつぶれる、肝に銘じておかなければなりません。

さて今日はメディコムトイのベアブリック以外で最近購入したトイを紹介します。

ハイクオリティミニフィギュアシリーズのUDFより、Roenのミニーちゃん。

アイシャドウが入った歌うミニーちゃん、うーむ、セクシーですな。

そしてRoenミッキー、シャウトバージョン。

まさにRockってな感じです。

このRoenバージョンのディズニーシリーズ、一見アメリカっぽい感じがしますが、こんなクリエイション実はアメリカ人には逆立ちしても出来ないと思います。Coolなミッキーなんて、アメリカでは生まれようがないんですね、ディズニーがあまりにマスキャラとして固定概念が形成されているので。

そしてこれらを購入して、渋谷の1/6計画でスタンプカードが全部たまったので、非売品のVCDミッキーのブロンズVer.と交換してもらいました。



てか、一色だけの単なる手抜き塗装かと思ったのですが、青銅の錆の風合いとか細かくペイントしてあって驚きましたね。プロモ景品でも手抜きは一切無し、さすが天下のメディコムトイ!! 恐れ入りました。

続いて同じミッキーVCDで、Roenディズニーシリーズ最大のヒット昨「ギターミッキー」のブラック&シルバーVer.。



実は購入するかどうか、かなり迷っていたのですが、名古屋大須のSpankyさんでたまたま破格で売られていたのをGetすることができました。想像よりもかなりカッコ良く、職場の机に飾っています。

そしてkinocksのOrange UFO。

元ネタはもちろん時計仕掛けのオレンジのアレックス。時計仕掛けのオレンジ関連のグッズは、スタンリー・キューブリック監督が他界して版権が極めて下りにくくなっている事で、非常にレアなのでなるべく集めるようにしています。余談ですが、当ブログのタイトル、「There was me, that is Alex」は同作冒頭のアレックスのセリフからとっています。

メディコムトイは本当にオシャレでカッコいいトイをリリースしてくれますね。

2 件のコメント:

  1. So jealous of your Kinocks & Orange UFO set.... don't happen to know a website that has it in stock that ships to Aus do you? Apparently it's impossible for us Australians to purchase this particular set...

    返信削除
    返信
    1. I've checked eBay and some may favorite toy stores in New York, but I wasn't able to find it. I guess it's pretty tough to find it outside Japan cause this item is too deep. You know what ? Even we Japanese never can find it at any toy stores in Japan. I got it at Medicom Toy direct online store, however never see it at any other shops... On Medicom online, it's still on stock, means it's not so much popular one...

      削除