1/17/2012

ZETTON The Ultimate KAIJYU

It's absolutely sure that nobody has even heard the name ZETTON. So, what's is ZETTON ?? Sounds something powerful ?! Lucky guess !! ZETTON is one of most poplar KAIJYU aka. gigantic monsters appeared in Japanese super effects monster movies. ZETTON is usually well known as a final lethal monster who beat ULTRAMAN at final episode. That's why, ZETTON's initial spelling Z was the final alphabet which meant the final as it suggests. Especially I like the coloring of this monster, black and silver. I always feel like some kind of contemporary art object atmosphere. Therefore I only have been collecting ZETTON in numerous KAIJYU figures in Japanese toy market. My newest collection is Hyper ZETTON which was released years-end. Hyper ZETTON appears on the newest ULTRAMAN movie title which is currently on screen in Japan. For me, ZETTON is an extreme icon of deadly strength.

こんばんはyuheikです。
私は特撮関係はあまり得意ではないのですが、初代ウルトラマンだけは好きでDVDを持っています。そして怪獣関係のフィギュアではゼットンのフィギュアだけを集めています、まあベタですが。

ゼットンは皆さまご存知のように最終回で初代ウルトラマンを倒した怪獣として有名ですが、なんか平成ウルトラマンシリーズでもかなりの回数リバイバルで登場しているみたいですね。初代ウルトラマンなんて今から46年前に放送されていたものですから、これだけ時代が変わっても映像に登場し続けているわけですから、ウルトラマンたちと並んでゼットンという怪獣の人気はかなり高いのでしょうね。

で、年末帰省時にこの最新のハイパーゼットンを購入しました。


パッケージにも宣伝が印刷されていますが、このハイパーゼットンは現在公開中の映画「ウルトラマンサーガ」で初登場しています。まあカッコいいことはカッコいいのですが、あんまし強そうに見えませんね…。やはりスマートすぎるのか??

なんかシッポも生えているようです。

今放送されているウルトラマンや、映画なんかも全く興味が無く、ただ新しいゼットンだからという理由で購入しましたね。やはり今のところまでで一番のお気に入りはウルトラマン・パワードに登場したパワード・ゼットンでしょうかね。この写真だと後列一番左の羽の付いたやつですね。

多分一般販売のソフビはこれでコンプだと思うので、これからは小さいサイズのゼットンを気長に発掘して集めていきたいと思います。

0 件のコメント:

コメントを投稿