10/29/2011

Won't you smell my perfume ?

Oh men, where I'm living is 4 times warmer than New York. Why Japan is so humid and uncomfortably hot everywhere. I really truely get back my New York happy life...

Whatever, today I introduce my best favorite perfume. Tom Ford "White Patchouli" is the only perfume that I bought twice in my life. I met this beautiful fragrance at Jeffrey in meatpacking district New York. A sales creak handed me a piece of white paper, and I smelled it, then like, something was happened inside my brain. I realised that it was able to become the flavor which I never forget. The sales creak kindly told me that Tom Ford "White Patchouli" is basically unisex perfume, therefore I felt like something different, well something special. Then, it became my 3 year New York life's scent... I bought second bottle at Tom Ford store in Tokyo at beginning of this month because not to say I did not want to forget the scent. I hope to be happy everyone catches a subtle whiff of my perfume passing by...



こんばんはyuheikです。

今日は良い天気でしたがずっと家にいました。明日は買い物に行こうかと思います。最近お金を使いすぎてる感があるので、週末はずっと家にいようかなと思い始めている今日この頃。家にいてもやることは山ほどあるんですよね、実は。たまった雑誌や本やDVDをゆっくり見てしまいたいし、優良株選びと分析と、分析で使う指標の追加による精度の強化、財務諸表の読み方の勉強に、あとは投資計画を練ったり、家でやることってかなり多いですよ。今日は投資計画を考えていましたが、私の目標とする地点まで、先は長いですね。これが分かっただけでも今日は一歩前進できましたので、次のステップとしては、どれだけお金のスピードを加速させられるか、即ちレバレッジの勉強が必要になることが理解できました。



さて今日は私が初めて2回買ったお気に入りの香りを紹介したいと思います。

トム・フォードのホワイトパチュリーです。

IMG_0930.jpg



ニューヨークの高級セレクトショップ、ジェフリーでこの香りと出会いました。どんなメンズ香水にもあり得ない香りとのまさに衝撃の出会い、私の生涯忘れられない香りとなりました。

日本帰国後に使い切ってしまったため、伊勢丹新宿メンズ館のトム・フォード売場で二本目を購入しました。実はホワイトパチュリーは店頭には出ていません。日本では婦人用として販売している為だそうです、聞いておいてよかった、と思いましたね。販売員の女性が引き出しの中から出してくれました。



トム・フォードの香水は彼が自身のブランドを立ち上げた最初に出したその名もトム・フォードという名の香水も当時愛用していましたね。90年代グッチ栄光の時代を築き上げたトム・フォードは私にモードファッションへ興味を持つキッカケを与えてくれました。大学時代、彼のようにすばらしいセンスとマーチャンダイジングのバランスをもつビジネスマンになるのが夢で、ファッション関係の仕事に就きました。そしてもちろん今もそれは私の夢です。



TFというロゴを見ると、まずトランス・フォーマーを思い浮かべる純オタクな私です。

IMG_0931.jpg

0 件のコメント:

コメントを投稿