8/20/2012

My Lovable Bat Chicks T-Shirts designed by Bruce Timm

My question is what happened to American comic category merchandises in "Japanese" character market. That's what I was shocked when I returned to Japan last year. At any stores from book stands to toy shops in my country Japan, American comic characters were totally banished... Are Japanese tired on 'em ?? Do really American comic fans disappeared ?? Even one of the biggest American comic shops "BLISTER" was forced to move to suburban area Tokyo. Do you believe that this store located center of "central" Shibuya at one tome... It was 3-4 years ago perhaps ? BLISTER Shibuya was of course my best favorite comic shop to dig my favorite Batman comics... 
Then now 2012, I visited to new location BLISTER... Men, that's actually such a tiny store... What happened to my BLISTER !? Well, obviously their business is not good when I walked around a rat house size store. Why ? The answer is unfortunately pretty simple though, American comic and related character goods are minor category. 
I am a big fan of Batman. I collect comics and figurines still, however now it seems pretty tough to obtain what I want... Maybe I should import Batman goods individually from the US on Amazon US. That is serious. 
Oh, so returned to BLISTER, I got Batman Animated ver. cartoon T-Shirts. The body color is gross... but look at this Bruce Timm artwork print !! It's fun !! Oh my Harley.
   
こんばんはyuheikです。
夏休み中は東京で色々と買い物していたのですが、やっと念願の浜町移転後のブリスターさんに行くことが出来ました。

ブリスターさんといえばかつては渋谷マルイシティ前の交差点に地上三階建ての超巨大店舗を構え、東京の中心からアメコミカルチャーを発信していた先駆者でした。が、巨大優良物件の家賃は相当だったのでしょう、数年で原宿の裏路地に移転、ここはそこそこの広さがあり原宿に買い物ついでには必ず立ち寄っていました。しかしそれでもビジネスは厳しかったのでしょう、その数年後に問屋街の浜町へ移転してしまいました。

さすがに浜町に用事は無く、ブリスターさんも今後はネット通販主体のビジネスを展開していくという公告もあり、なかなか足を運べずにいました。という中で今回の訪問となりました。しかし駅から遠い、そして更に驚いたのはお店の小ささ、渋谷の全盛期を知るファンとしては驚愕でしょう。やはりアメコミ関連商品は日本では難しいのだな、という事実が如実に現れているわけです。

ただ相変わらずコミックの品揃えは素晴らしく、しかも価格が極めて良心的で、この為だけに訪問する価値は私はあると思いますね。まあ英語で原作を楽しめる人に限りますが…。で、私はバットマンのコミックを集めていますが大概は持っていたので今回はアニメ版バットマンのグラフィックがプリントされたTシャツを購入しました。袖にGraphittiとあるのですが…これって正規ライセンス物なのかな???

予想通りといいますか移転後のブリスターさんは一時期よりはかなりパワーダウンしていました。ただ店内は割とお客さんは多くて、しかも若い女性の方が多いのに驚きましたね。ただ彼女たちの殆どはやはり【輸入版の英語コミックを買っていたので、海外留学組か、もしくはアジア系の外国人であったかもしれません。確かに輸入版アメコミを購入するのであればどこよりも良心的な値段だと思いますし。

やはり日本人にアメコミの世界は伝わりづらいのかなあ。

0 件のコメント:

コメントを投稿