7/07/2012

Kaiyodo Neo Capsule Vox Aura (from Rinnneno Lagrange) Review

I think they're the first toy line of mechanics appeared on Rinnneno Lagrange. So called "Lagrange" is one of my best favorite latest released Anime titles. From this week, the second season has just started in Japan. Also it was already revealed that original video Animation and a movie version would be released this year. It supposed to be such a big "Lagrange" project !! I post about this title before, so if you feel interesting, check it.
Return to the toy today, I introduce you guys some tiny 2 inch size figurines which are sold contained in a plastic capsule. This merchandising format is called "Gacha Gacha". It is I think Japanese epoch-making style toys. There are various type of vending machines, but in most case we put a coin and get a capsule. Even a tiny tiny capsule, the tiny tiny toy inside is pretty well made form the sculpting to painting. Latest Japanese capsule toy quality is just amazing that you see below. These streamline shaped robots were designed by a Japanese car designer who worked at NISSAN. It is pretty unique design, you like it ?

こんばんはyuheikです。
今日は月に一度のキャッシュフローゲーム会でしたが、ゲーム終了後の恒例の投資セミナーが無かったので、ずっと「ノイ」という日本のカードゲームで遊んでいましたね。まあ本来は日本株投資について学ぶために毎月参加しているのですが、たまには知らない方々とこういう息抜きもありかな、と。

最近日本株市場はパッとしないので、なかなか私の投資について書く機会も減りましたが、先日やっと一部の銘柄を利益確定して売る事が出来たので、今週からまたアクティブに銘柄を買ったり売っていきたいと思います。
で、その時点での過去半年間の収支を計算して見ると、まあだいたい原資に対して8~9%は既に稼げていて、株初心者としてはまずまずの成績なのではないかと思います。目標としてはあと半年で更に10%くらい増やして、年間で20%増を達成したいところでしょうか。
やはりポイントとしては再投資につきるかなと。配当金やキャピタルゲインは全て新しい銘柄の購入にあててますから、これが資産増大のブースターですよね。

あとは、私は投資で稼いで贅沢がしたいとかではなく、これをキッカケとして色々と学びたいと思ったり、それから銀行預金で貯金しておくことの無駄さに気付いたために、昨年から日本株投資を始めたので、今後もコツコツと再投資を続けて増殖させていきたいと思います。

さて私の日本株投資の話はここまでにして、今日は日本スケールフィギュア界の雄、海洋堂さんが今月頭にリリースした新しいカプセルトイシリーズ「ネオカプセル」より、輪廻のラグランジェのフィギュアを紹介したいと思います。

まずはウォクスアウラのロボ形態。


全高5cmながら特異な形状を見事に再現しているかと。

真上から。

       
次いで戦闘機「ピアサー」形態。

この前もアップしたように、戦闘妖精雪風のメイブ雪風にしか見えませんが…。



上のアームは上がるようになっており、顔が見えたり見えなかったり。


同ピアサーのクリアバージョンはフィギュア王の最新号No173の付録でGet。




このフィギュア王は付録ありアメコミ特集あり、そしてアキバレンジャーの設定集ありとかなり充実した内容なのでオススメの1号です。

ラグランジェは今週から2期が始まり今後の展開が非常に楽しみですね。今のところ宇宙の異星人国家が出てきて宇宙戦争みたいになりそうな気がしますが、そうなると鴨川はいったいどうなるんだ?!

0 件のコメント:

コメントを投稿