5/13/2012

I've been to SQUARE ENIX Show Case Store JAPAN

I strongly was able to remember that this company SQUARE ENIX kept exhibiting their quality character products at New York Comic Con, Anime Fes, Toy Show and San Diego Comic Con of course. I felt they're the only Japanese company which tried to expand Japanese characters, you know. Well, I also remember there's a tiny cute Japanese sales rep, umm, whatever.
So I've been to the only direct retail store in Hatsudai Tokyo JAPAN at Golden week holiday. Actually ,there was a store located in the first floor of SQUARE ENIX head office. The retail space was not so much huge, however I was able to check Dragon Quest and Final Fantasy related latest products line from toys to apparels, especially the apparel merchandising space was pretty much cool. There was 1/1 scare Sephiroth lied under a glass flooring under our legs. (oh man, can you believe it !?) This store, I pretty much recommend you guys outside Japan to visit once if you're a deep fan of Final Fantasy series. Alright, then check what I got below !! Love Final Fantasy !!!

こんばんはyuheikです。
今日はBook Offで入手したディズニーのトロンのDVD(第1作の方ね)を見ていたのですが、そのことを書こうと思いましたが、何となく気分的にGWに行った初台のスクエニショップについて書きたいと思います。


ていうか行くまで知らなかったのですが、何とスクエニ本社の1Fなんですね。あのFFやドラクエを作っている会社に足を運ぶというのもなかなか思い出になりますね。あとはちょうどキングダムハーツの新作が出るので、そのディスプレイがかなり目立っていました。


初台という都心の僻地にあるのできっとガラガラでしょう、と思っていたら、かなり家族連れでごった返してました。多分このファミリー客を見越してでしょう、ドラクエ関係のグッズがだいたい店の7割くらいを占めてましたね。

    
あとは同店名物の1/1セフィロスとかあったのですが、写真不可と思って撮らなかったのですが、なんか後で調べたらOKだったらしいですね、しくったな…。

さてグッズはだいぶ前に六本木ヒルズで開催されたドラクエ展で売り切れて買えなかったスライムの25周年記念のぬいぐるみをgetできました。かわいい。


あとは特に買う物もなかったので、まあとりあえずスクエア・エニックス クリーチャーズ改 Vol.3を2箱ほど買っておきました。そしたら…
Hecatoncheir (from Final Fantasy 13)


このヘカトンケイルが2体出ましたOTZ、まあいいやカッコいいし。


あと他に集めているクリーチャーズ改としては、Vol.1からアドベントチルドレンのバハムート震。
Bahamut-Shin (from Final Fantasy 7 Advent Children)



そしてVol.3で一番欲しかったFF12の主人公ライトニングの召喚獣オーディン。ヤフオクでget。これがまたメチャカッコいい!
Odin (from Final Fantasy 13)





最後に最近名古屋のボークスさんでgetしたVol.2からダージュオブケルベロスのヴィンセントasカオス。
Vincent Valentine as Chaos (from DIRGE of CERBERUS Final Fantasy 7)



しかし全高5cm程度のトレーディングフィギュアなんですが、凄まじく良くできてますよね、まさに日本企業のなせる技といいますか、やはり小さくて高品質のものを作るのが巧いのでしょうねえ。6月に次のVol.4が出るようなので非常に楽しみです。

0 件のコメント:

コメントを投稿