7/01/2012

My 4th DSQUARED2 New Jeans

In Japan, the end of June is a starting point of summer sale season during fashion related retail stores. Today I first went to regional department store "Matsuzakaya Nagoya" summer sale. Then fortunately I was able to obtain a pair of DSQUARED2 jeans. Last 2 or 3 years, I tended to buy a pair of jeans from this brands collection twice a year. (of course by discount price always)
When I was in New York, DSQUARED2 jeans were the only high end jeans which were sold on shelves at Manhattan department stores. I recognized 'em as a luxury denim icon and always my dream. Also it was fun to see young tourist boys who worn 'em were walking 5th avenue.
Back to today's my sale experience, I guess as a result of early bird, I easily got one. The shop in shop was so extremely tiny compared with Tokyo's shops. Therefore the inventory was so limited. Oh men, I want to go buck to Tokyo... Whatever, how do you think my new jean ???


こんばんはyuheikです。
今日は昨日行ったクリエイターズマーケットのことを書こうと思いましたが、今日朝イチで行った名古屋松坂屋のセールの方が重要なのでそちらを書こうと思います。(なんじゃそりゃ)

今回は名古屋の百貨店のセールに初めて行くので、開店前に並んでみたいなと思い、日曜の朝8時に起きて、家のドアを開けたら超ドシャぶりの雨でビビりましたね、「いきたくねー」みたいな。

で、お店の入り口に着いたのが9時20分くらいですかね、その時点で5人くらいしか並んでませんでしたがOTZ。しかもみんなミセスでしたね。開店10時の時点でも100人は並んでないと思いますね、やはりこの雨で気力が萎えた人は多かったのでは。

とりあえずお目当てのディースクエアードのジーンズは買えました。ただ開店直後から結構人が入ってて競争率は高く、並んだ甲斐がありました。

とりあえず最も派手なペンキデニムのタイプを選びました。


あと紙タグがマッチみたいになっていて可愛かった。

ニューヨーク駐在時代はマンハッタンのデパートで購入できるジーンズで最高価格帯のディースクエアードは常に憧れでしたね。リーマンショックとかもありましたが、毎シーズン売場が縮小する事も無く安定的に売れていましたので、アメリカでもやはり人気なのだな、と。なんせ今回も40%引き=26,000円引きなので、いかに上代が凄まじい価格かがお分かりいただけるかと。
形と加工が非常にユニークで、他のブランドにはない魅力があると思います。

しかし汚ねえ部屋だな。

0 件のコメント:

コメントを投稿